Skip to main content

VAN EGY ÜRES ÜZLETED,
DE NEM TALÁLSZ BÉRLŐT?

Van egy üresen álló üzlethelyiséged a Népszínház utcában vagy annak környékén, és eddig nem találtál rá bérlőt? Mi segítünk megtalálni a megfelelő jelentkezőt! Mindössze annyit kérünk, hogy a fesztivál ideje alatt a helyiség bérleti díjának elengedésével támogasd a vállalkozás beindítását. Természetesen a fesztivál ideje alatt a rezsit a bérlő fizeti. Ha mindenkinek tetszik az együttműködés, lehetőségetek lesz hosszútávú szerződés megkötésére is.

JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ:
2026 JANUÁR 26.

Kérjük jelentkezés előtt figyelmesen olvasd el ezt az oldalt és a pályázati kiírást is! Kérdés esetén keress minket a nyitva@kek.org.hu címen!

HOGYAN ADHATOM KI ÜZLETHELYISÉGEMET A NYITVA! FESZTIVÁL KERETÉBEN?

Ha rendelkezel a Népszínház utcában vagy annak környékén egy üzlethelyiséggel ami valamiért üresen áll, mi segítünk bérlőt keresni. Ha szeretnél részt venni a  kezdeményezésben, (link ábrához, vagy akár ide a szöveg közé berakva?) akkor  add le jelentkezésedet ezen az oldalon, és mi felvesszük veled a kapcsolatot. 
A fesztivál ideje alatt magánszemélyek, szervezetek, projektek és intézmények próbálhatják ki magukat rövid távon a megszokott keretekhez képest szabadabb feltételekkel, így az önkormányzat, a magántulajdonosok és a beköltözők is csökkentett kockázatok mellett működhetnek együtt, hogy a fesztivált követően megalapozott döntést hozhassanak a folytatásról.
Ha Ön rendelkezik a Józsefvárosban kijelölt fókuszterületen üres üzlethelyiséggel és szívesen részt venne a kezdeményezésben, (link ábrához, vagy akár ide a szöveg közé berakva?) akkor  először le kell adnia a jelentkezését ezen az oldalon keresztül, ezután csapatunk felveszi Önnel a kapcsolatot. 
Az üzletek belakására pályázatot hirdetünk, a beérkezett ötleteket pedig egy szakmai zsűri bírálja majd el. A legjobb projektek ötletgazdáival felvesszük a kapcsolatot, majd a magántulajdonosok bevonásával létrehozzuk az ideális projektötlet – üzlethelyiség párosokat. Ezt követően a bérlők közös haszonkölcsön szerződést kötnek projekt szervezőjével (KÉK) és az üzletek tulajdonosaival, majd a fesztivál alatt bérleti díj nélkül használhatják a helyiséget, megtapasztalhatják a saját üzlethelyiség fenntartásának előnyeit és kihívásait (A használat alatt felmerülő rezsi költségek a bérlőt terhelik).

MIK A RÉSZVÉTEL ELŐNYEI?

A bérlőkkel való kapcsolattartást és az adminisztráció átvállaljuk.
Szakmai zsűri segíti az ideális bérlő kiválasztását.
A fesztivál idejére a rezsiköltségeket a bérlő átvállalja.
A bérlő akár hosszútávon is ott maradhat az üzlethelyiségben.
Az üzlethelyiséget sokan látogatják majd a fesztivál alatt, akár olyanok is akik a jövőben ki is bérelhetik a helyiséget.
A helyiség takarításon és csinosításon esik át, így jóval vonzóbb lesz az esetleges új érdeklődők számára.
A helyiségek és a tulajdonosok a fesztivál kommunikációján keresztül jelentős médiajelenléthez jutnak.

MILYEN FELTÉTELEKKEL LEHET JELENTKEZNI ÜZLET TULAJDONOSKÉNT?

A tulajdonosok a fesztiválra egy vagy több üres ingatlannal jelentkezhetnek a pályázati kiírásban
Az ingatlan/ingatlanok paraméterei: Budapest VIII. kerületében a kijelölt fókuszterületen találhatóak
Üres üzlethelyiség, illetve épület vagy épületrész közvetlen utcakapcsolattal – földszinti, félemeleti, alagsori vagy pinceszinti elhelyezkedésű
Az üzlettulajdonos bérlőt keres, akinek indulását a fesztivál ideje alatt ingyenes használattal támogatná
Az üzlettulajdonos szeretné kiadatlan üzlethelyiségének láthatóságát növelni
Infrastrukturálisan felszerelt, árammal és vizesblokkal rendelkezik, zárható
A jelentkezést kizáró okok: életveszélyes állapot, infrastruktúra hiányossága, zárhatóság hiánya

 

ÜZLETHELYISÉG KIADÁSÁNAK FOLYAMATA

Jelentkezési határidő:
2026 január 26.
A NYITVA! Fesztivál időtartama:
2026. április 1. – 2026. június 30.
RÉSZLETES KIÍRÁSPÁLYÁZOM ÜZLETTULAJDONOSKÉNT

JELENTKEZÉS

A jelentkezés leadható a honlapon található digitális űrlap kitöltésével. A jelentkezés leadásának határideje 2026 január 26.

KAPCSOLATFELVÉTEL, BEJÁRÁS

A szervezők a jelentkezést követően felveszik a kapcsolatot a tulajdonosokkal, ezután helyszínbejárás során meggyőzőnek a helyiség állapotáról.

ÖTLET ÉS HELYISÉG PÁROSÍTÁSA

2026 Március
Az első körben kiválasztott bérlői pályázatok számára a szakmai zsűri, illetve az üzlettulajdonosok javaslata alapján kiajánlásra kerül az adott ötlethez legmegfelelőbbek ítélt üres üzlethelyiségek valamelyike, ez alapján az ötletgazdák és tulajdonosok bevonásával megszületnek a minden fél számára legideálisabb projektötlet + üzlethelyiség párosítások.

SZERZŐDÉS KÖTÉS, BEKÖLTÖZÉS

2026 Április
Az üzlettulajdonosok a Kortárs Építészeti Alapítvánnyal és a bérlővel kötnek haszonkölcsön szerződést, amely lehetővé teszi a bérlők számára a helyiség bérmentes használatbavételét a fesztivál idejére. A szerződéskötést követően az ötletgazdák megkezdhetik a helyiségekbe történő beköltözést, azok felkészítését a Nyitva! Fesztiválra.

NYITVA! FESZTIVÁL

A projektek beköltözését követően megkezdődhet a vállalt tevékenység megvalósítása. A Nyitva! Fesztivál során a szervezők biztosítják a beköltöző projektek kommunikációját és kiegészítő programok szervezését. A fesztivál ideje alatt a bérlők saját belátásuk szerint szervezhetnek külön programokat is.

NYITVA! NYITÓHÉTVÉGE

2026 Április 24-26.
A Nyitva! Fesztivál kiemelt hosszúhétvégéjén az üzletek nyitvatartását köztéri programok, aktivitások bővítik ki egy nagyobb közösségi eseménnyé, amelyben az üzletek beköltözői is aktívan részt vesznek.

ZÁRÓESEMÉNY

2026 Június eleje
A Nyitva! Fesztivál zárásaként egy központilag szervezett eseménysorozat keretein belül ünnepeljük meg a tesztidőszak végét, különböző kulturális és szakmai programokon keresztül bemutatva az elért eredményeket és közösen levonva a tanulságokat

KIKÖLTÖZÉS

Határidő: 2026. június 30.
A Nyitva! Fesztivál végeztével a beköltözők elhagyják az üzlethelyiségeket, azokat átadáskor megegyezésre kerülő állapotban szolgáltatják vissza.  A bérlők külön megegyezés formájában folytathatják az együttműködést az üzlettulajdonosokkal.